hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Kolby/Brøllund
Kaja Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 11.11.05
Lagt på d. 11/11/2005 18:54
Jeg håber her at komme i forbindelse med nogen som måtte kende noget til forbindelsen Kolby/Brøllund og helst noget om deres liv i Snejbjerg i 1820'erne


Kaja Hansen
 
Forfatter RE: Kolby/Brøllund
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 12/11/2005 16:39
Jo mere jeg graver i det, desto mere bliver jeg klar over at hovedparten af de oplysninger jeg har om emnet faktisk netop stammer fra dig - så jeg var vist lige hurtig nok med mit svar i Dis-forum.

Men hvorom alting er, så har Kaj Schmidt / Ingrid Schmidt jo også meldt sig på banen. Det er ihvertfald et tilbud du roligt kan følge op på. Mette Clausen var også inde på emnet i tråd på Dis-Danmark for et års tid siden.

Mht. Frederikkes rejse til Homaa, som du nævnte ved en anden lejlighed, så rejser hun fra Ikast den 19 Oct(?) 1829, men der er ikke anført hvor hun rejser hen. 1 nov 1830 kommer hun så tilbage til Ikast fra Homaa, men det er jo ikke givet hun har opholdt sig dér hele tiden.

1 nov 1831 rejser hun til Tanderup i Snejbjerg, omtrent samtidig med at Jørgen Ringe ankommer dertil. Og 18 sep 1832 bliver de som du jo ved gift i Rind, og får Louise født 19 dec samme år.

Samme Louise bliver forøvrigt gift med Jesper Nielsen fra St. Toustrup i Snejbjerg
http://hammerum-herred.dk/gedcom/gedcom_vis_person.php?nr=3796


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Kolby/Brøllund
Kaja Hansen
Medlemmer

Antal indlæg: 5
Bopæl:
Tilmeldt: 11.11.05
Lagt på d. 13/11/2005 17:58
Arne Feldborg.
Tak for svaret.
Ja det kan godt tænkes at jeg har givet dig mange af de oplysninger du sidder inde med, jeg har arbejdet med Brøllund'erne i ret så lang tid og synes at jeg ved en del om dem, derfor er det også meget frustrerende ikke at kunne finde ud af hvor de bliver af omkr. 1816 og hvor de har været i den 10 års periode mellem 1816 og 1826.
Eftersom de jo ikke kan være faldet af planetens overflade må der jo være en forklaring et eller andet sted
Måske noget kriminelt
Måske udrejse af landet evt. de Vestindiske øer som jo dengang var i dansk besiddelse.....................kun fantasien sætter grænsen.



Kaja Hansen
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk