hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Forfatter Hvordan og hvor søger jeg en ane?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 21/10/2014 21:24
Grete Glistrup skriver:
Hvordan og hvor søger jeg en ane?

mvh, grethe glistrup


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 21/10/2014 21:38
Det er et stort spørgsmål du stiller der. Det kan der skrives tykke bøger om, og det er der for den sags skyld også gjort.

Det helt korte svar er at du starter med at finde ud af alt hvad nulevende slægtninge kan huske om dine forældre, bedsteforældre og oldeforældre. Derefter er det i gang med kirkebøger og folketællinger for at komme længere tilbage. Og derefter igen en lang række forskellige kilder afhængig af hvad det sådan mere præcist er du er interesseret i at vide om din forfædre.

Internet er også en god kilde, men vær kritisk, vær meget kritisk. Der findes ganske meget stof derude som ikke er ordentligt underbygget, for nu at sige det pænt.

Hvis du er helt på bar bund vil jeg nok anbefale at deltage i et aftenkursus eller lign.

Hvis det er een eller flere specifike aner du er på jagt efter skal du starte med at fortælle det du allerede ved, så er sikker nogen der kan hjælpe dig videre.

Der er sikkert også andre her der kan give dig gode råd mht. hvordan du kommer igang.


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 21/10/2014 21:39
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
agerlund
Medlemmer

Antal indlæg: 193
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 22/10/2014 17:00
Hej Grete
Hvis det er Glistrup slægten du arbejder med, kan jeg måske hjælpe dig.

mvh. Grete Skatka
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
gglistrup
Medlemmer

Antal indlæg: 25
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.11
Lagt på d. 23/10/2014 10:08
Hej Arne Feldborg
Jeg har haft svært ved at finde ind til hvor jeg kunne/måtte skrive spørgsmål og få svar. Jeg har forsket i mange år og ofte læst her på disse sider, bl.a. om "Den døde Brudgom som er min tip4 oldefar.
Jeg forsøgte også at svare på hvad du skrev i går, men fik vist trykket på en forkert tast, i hvert fald forsvant min sti. internettet er ikke min livret når jeg selv skal skrive, men vidunderligt når jeg skal læse.

Det jeg søger er en Anne Jensdatter som bliver gift med Christen Thomsen i oktober 1806 i Gjellerup. parret får en søn, Jens Christensen i Januar 1808.
d. 24. januar 1808, bliver sønnen døbt, og moderen, Anne Jensdatter begravet, 23 år gammel.
Hvem er hendes forældre?
En Anne Jensdatter er konfirmeret 1799 i Gjellerup.
En Anne Jensdatter er tjenestepige hos Christen Nielsen i 1801. (F.T.)
Da Anne og Christen bliver trolovet er hun nævnt som Anne Jensdatter Meldgaard af Lund.
Forloverne er: Thomas Sognefoged og Christen Meldgaard begge af Lund.
Ved sønnen, Jens Christensens dåb er fadderne bl. a. Thomas Sognefoged og datter samt Christen Meldgaard og hustru.
Ved Anne Jensdatters død er hun noteret som: Begravet Christen Thomsens hustru Anne Meldgaard af Skovbye.
Enkemanden bliver gift igen indenfor samme år.
Da sønnen, Jens Christensen bliver konfirmeret 14.april 1822, opholder han sig hos Plejefader Christen Nielsen Meldgaard i Lund
Jens Christensen bliver gift i Ikast 1830, herefter kalder han sig Jens Christensen Meldgaard.
Ved Jens Christensens børns dåb er både Christen Nielsen og sønnerne Anders og Niels Meldgaard representeret som Faddere.

Men hvem er Anne Jensdatter (Meldgaards) forældre?
Ud fra Anne Jensdatters alder ved hendes død må hun være født ca. 1784/85/86.

Jeg har søgt i Gjellerup K.B. samt også Nabosognene i tidsrummet 1780 - 1790 og kan ikke finde hendes fødsel.

mvh. Grethe Glistrup
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
gglistrup
Medlemmer

Antal indlæg: 25
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.11
Lagt på d. 23/10/2014 10:13
Hej Grete
Det er ikke Glistrup jeg arbejder med for tiden, men tak for din interesse, måske kommer jeg igen.
mvh. Grethe glistrup
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 23/10/2014 23:02
Både Meldgaard og Lund er jo kendte steder. Og både den gamle Chr. Meldgaard og svigersønnen Tomas (Christensen) Sognefoged nævnes også. Der er ingen Jens i Meldgaard. Men Anne Jensdatter opfattes tydeligvis som en del af familien, så meget tyder på at Anne Jensdatter har været plejebarn der.

Naboen Jens Sørensen Westergaard får 06 okt 1785 en Anne Kirstine døbt. Har du checket hvad der bliver af hende.?

Der er yderligere født tre Anne Jensdatter i Gjellerup i den rette alder. Men det er ikke nogen af dem der er i Lund i 1801.

Anne Jensen,12 Nov 1783, Jens Sørensen (Krøjgaard) og Anne Marie Christensdatter
Er 3 år i 1787.
Er 17 år og hjemme i 1801

Anne Jensen, 20 Aug 1786, Jens Jensen (Fonnesbech) og Appelone Sørensdatter
Er 1 år i 1787, Er 14 år og hjemme i 1801.

Anne Jensen, 14 Aug 1785, Jens Jensen (Hesselvig) og Kirsten Jensdatter
Er 2 år i 1787.
død 1792.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
Bødker-Jensen
Medlemmer

Antal indlæg: 802
Bopæl:
Tilmeldt: 03.06.06
Lagt på d. 24/10/2014 13:40
Ringkøbing, Hammerum, Bording, Rounholt Bye, , 28, FT-1787, B9099
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Sorensen 40 Gift Hosbonde Bonde og Gaardbeboer
Maren Nielsdatter 36 Gift Madmoder
Birta Jensdatter 8 Ugift Barn
Anne Jensdatter 4 Ugift Barn

Jens Sørensen Tyrresen er død 29. aug. 1790 44 år gl.
Bording Kirkebog 1763-1802 opsl. 117

Maren Nielsdatter bliver viet 21. nov. 1790 med: Ungkarl Niels Thomsen, Herning
Bording Kirkebog 1763-1802 opsl. 141

Ved Jens’ dåb i 1808 er Birthe Jensdatter, Hamben/Hampen Gudmor, måske Annas søster
Karen Golls afskrift af Gjellerup Kirkebog

Birte Jensdatter er gift med Christen Jensen Raast, Hammerum. Ved hendes børns dåb optræder der også en Chr. Meldgaard om Fadder.

Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp.

Med venlig hilsen
Inger
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
gglistrup
Medlemmer

Antal indlæg: 25
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.11
Lagt på d. 24/10/2014 14:01
Hej Arne, desværre - Anne, datter af Jens Sørensen Kroygaard er viet i Gjellerup kirke d. 4. oktober 1808 til Peder Bundgaard. - opslag 159.
Anne, datter af Jens Jensen Fonnesbeck er viet 1819 - 33 år gl. tjenestepige i Gjellerup til Christen Olesen Tjenestekarl hos faderen Ole Frølund - Opslag 70.
Og, ganske rigtigt, Jens Hesselvigs datter Anne i Agerkov, død 6. søndag efter Påske 1792, 7 år gammel - 237.
Disse Anne'r har jeg haft kig på (fleregange).
Jeg har prøvet at gå lidt tilbage i årene.
i 1780/81 - er der en Jens Nielsen (Have) og hustru Kirsten Pedersdatter af Birck der får en datter, Anne - Familien er ikke i Gjellerup ved F.T. 1787, men de ses i Herning.
I Tællingen 1801 er ingen af børnene hjemme men forældrene er her stadig.
Anne har jeg ikke set mere af. HVIS det da er den familie, aldersforskelligheden en nok også for stor.
Jeg synes jeg har været langt omkring.
KAN der være rodet rundt i navnene, når en familie får mange børn og flere af dem dør og bliver kaldt op i det næste barn?
f.eks. Jens Christensen Meldgaard.
Han får 3 børn døbt Maren og sidst en Anne. De sidste 3 født i årene 1784/85/86/87-???
Ja, jeg har grublet meget over hvor Anne Jensdatter "gemmer" sig.
Jeg håber at du eller andre kan hjælpe mig med at finde hende.
Du nævner at hun nok har været Plejebarn, det er også min tanke. tager man et plejebarn til sig udenssognsfra?

mvl. hilsen Grethe.
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 24/10/2014 15:32
gglistrup skrev:
Hej Arne, desværre - Anne, datter af Jens Sørensen Kroygaard er viet i Gjellerup kirke d. 4. oktober 1808 til Peder Bundgaard. - opslag 159.
Anne, datter af Jens Jensen Fonnesbeck er viet 1819 - 33 år gl. tjenestepige i Gjellerup til Christen Olesen Tjenestekarl hos faderen Ole Frølund - Opslag 70.
Og, ganske rigtigt, Jens Hesselvigs datter Anne i Agerkov, død 6. søndag efter Påske 1792, 7 år gammel - 237.

Ja, det er jeg klar over. men har du checket hende jeg nævnte allerførst: "Naboen Jens Sørensen Westergaard får 06 okt 1785 en Anne Kirstine døbt. Har du checket hvad der bliver af hende.? "

Vær iøvrigt opmærksom på, at der også er en Meldgaard i Frølund som ikke nå forveksles med den i Lund.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
gglistrup
Medlemmer

Antal indlæg: 25
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.11
Lagt på d. 25/10/2014 12:00
Hej Inger!

Jeg har set denne Anne Jensdatter, men desværre er det ikke "min" Anne.
Anne fra Bording bliver gift med Anders Poulsen d. 4. marts 1802 i Bording kirke. de får deres 1. barn i dec. samme år.

mvh. Grethe
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
gglistrup
Medlemmer

Antal indlæg: 25
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.11
Lagt på d. 25/10/2014 12:41
Hej Arne!

Naboen, Jens Sørensen Westergaards datter Anne Kirstine overså jeg.
Hun hedder jo også Anne KIRSTINE.
Den Anne Jensdatter jeg søger er kun nævnt som ANNE, ved Trolovelse, vielse og ved hendes død.
Også i skiftet efter hende læses: Enkemanden Christen Thomsen og afdøde hustru Anne Jensdatter. Iøvrigt blev boet regisstreret i overværelse af enkemanden og Chrissten Nielsen Meldgaard.
Jeg har ikke kunnet tyde hele skiftet, men ser ikke umiddelbart søskende eller forældre til Anne nævnt.
Selvfølgelig vil jeg da se på Anne KIRSTINE. Jeg vil lige nævne, at jeg i min søgen, er gået uden om andet end, ANNE / ANE / ANNA Jensdatter.
Jeg er opmærksom på den anden familie Meldgaard.
Jeg har brugt Lægdsrullerne til at skille de 2 gange Jens Christensen der er født i Gjellerup, med få måneders mellemrum.

mvh. hilsen Grethe.
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
agerlund
Medlemmer

Antal indlæg: 193
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 25/10/2014 14:15
i fkt 1787 Gjellerup Agerskov
Har Jens Christensen 32 år og Kirsten Jensdatter 22 år en datter Anne Jensdatter 2 år gammel
Hun er født ca. 1784-85
Kan det være hende.

M.b.h Grete Skatka
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
agerlund
Medlemmer

Antal indlæg: 193
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 25/10/2014 14:43
Jens Christensen og Kirsten Jensdatters børn
Opslag 100. år 1784 søn Christen, ikke med i 1787
opslag 105 år 1785 Anne
opslag 225. år 1787 Jens Melgaards datter 27 uger
mvh Grete Skatka
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
agerlund
Medlemmer

Antal indlæg: 193
Bopæl:
Tilmeldt: 14.07.05
Lagt på d. 25/10/2014 14:50
i fkt. 1801 er de stadigvæk i Agerskov
Jens Christensen 48 år
Kirsten Jensdatter 40 år
Christen 13 år
Jens 9 år
Peder 5 år
Anne er ikke med her
Jeg ved jo ikke om det er dem du skal bruge, men nu kan du se på det

Grete Skatka
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
gglistrup
Medlemmer

Antal indlæg: 25
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.11
Lagt på d. 25/10/2014 16:23
Hej Grete!

Jens Christensen bliver også kaldt Hesselvig, hans datter Anne dør i 1792, 7 år gammel.
Så det er en nitte. Desværre.
Den Anne jeg søger er gemt godt, men hvor? ja det er spørgsmålet.

mvh. Grethe
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 26/10/2014 02:29
gglistrup skrev:
Hej Arne!
Naboen, Jens Sørensen Westergaards datter Anne Kirstine overså jeg.
Jeg kan ikke helt glemme den Anne Kirstine. Men det er først nu jeg har haft tid til at se nærmere på det. Og det viser sig at der noget bekendt ved den familie.

Jeg vil mene at Jens Sørensen er født 1747 i Frølund i Gjellerup (ved vielsen kaldes han også Jens Sørensen Frølund i Lund). Han blive gift i Gjellerup 21 okt 1775 med Kirsten Jensdatter fra Lundmølle i Snejbjerg sogn. Hun er født dér i 1749. De får et par børn eller tre i Gjellerup.

Men allerede før fkt 1787 er de flyttet til Snejbjerg, og Anne Kirstine er hos dem:
Fkt-1787; Snejbjerg - Sneiberg bye ; 9;
320; Jens Sørensen; m; 38; gift,1; hosbonde / bonde og gaardbeboer
321; Kirsten Jensdatter; k; 38; gift,1; madmoder
322; Søren Jensen; m; 78; enke,2; hendes fader / er hos dem
323; Margrethe Jensdatter; k; 10; ; datter
324; Søren Jensen; m; 5; ; søn
325; Anne Kirstine Jensdatter !!; k; 2; ; datter
326; Mariane Pedersdatter; k; 16; ; tienestepige

Men i 1793 dør Jens Sørensen og i 1801 sidder Kirsten som enke hos en datter og svigersøn, og Anne Kirstine er væk:
Fkt-1801; Snejbjerg - Sneiberg bye ; 62;
315; Thue Jensen; ; 42; gift,1; Mand / Huusmand med lidet jord og tømmermand
316; Anne Margrethe Jensdatter; ; 23; gift,1; Hans kone
317; Jens Thuesen; ; 4; ugift; Deres søn
318; Jens Christian Thuesen; ; 2; ugift; Deres søn
319; Kirsten Jensdatter; ; 48; enke,1; Konens moder
320; Søren Jensen; ; 15; ugift; Konens broder

Skifteuddrag (V. Erik Brejl):
74 Jens Sørensen Vestergaard i Ryttergården i Snejbjerg. 25.1.1793, fol.130.
E: Kirsten Jensdatter. Skiftet genoptaget i Lundenæs og Bøvling Amters skifteprotokol 23.2.1793 lbnr.1522, da gården blev solgt til Niels Timmermann, prokurator i Ringkøbing.

1522 Jens Sørensen Vestergaard i Snejbjerg sogn. 23.2.1793, fol.564.
E: Kirsten Jensdatter. LV: Peder Vejvad i Tjørring. B: Margrethe 15, Søren 10, Anne Kirstine 7. FM: fars morbror Oluf Jensen Lund i Pugdal i Vildbjerg sogn.
Arv i boet til Else Nielsdatter efter far [Niels Christensen] i Lund Mølle [i Snejbjerg sogn, skifte 17.3.1781 lbnr.741], krævet af hendes stedfar Jørgen Jensen i Lund Mølle.
Afdøde var fæster under Møltrup gods, [skifte 25.1.1793 lbnr.74], men nu er gården solgt til Niels Timmermann, prokurator i Ringkøbing..

Det ligner en tanke, at der lige netop samtidig dukker en Anne op i Lund i Gjellerup sogn, hvor familien boede før den kom til Snejbjerg.? Men noget bevis er der jo ikke.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
gglistrup
Medlemmer

Antal indlæg: 25
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.11
Lagt på d. 27/10/2014 16:32
Hej Arne!
Jeg er imponeret over hvad du har fundet frem til. Tak for det.
MEN, jeg vil så gerne tro på, at DET var svaret.
Jeg har siddet og prøvet, at finde frem til Faddere på Jens Sørensen Vestergaards børn - altså Anne Kirstines søskende, for at se om der skulle være en
"fællesnævner" gemt et sted, men det eneste jeg ser er, at navnet Margrethe og Anne Margrethe i Lund går igen, hvilket det også gør hos Jens Christensen (Meldgaard) i Ikast.
Der er godtnok et spring på 2 generationer, Jens er jo Anne's søn og dermed Jens Sørensen Vestergårds barnebarn, så den går nok ikke at regne med det.
Der er så søsteren Margrethe i Snejbjerg.
Hende har jeg ikke søgt mere på, endnu.
Jeg savner et lille fingerpeg på, hvorfor Anne Kirstine bliver sendt til Gjellerup og er "plejebarn" hos Christen Nielsen Meldgaard, hvad hun jo nok har været, siden faderen døde da hun var 8 år.
Også at man der på stedet tager sig af den moderløse dreng Jens.
Og, at familien er så tæt, at kontakten ikke brydes gennem de mange år.
Ja, jeg synes det er lidt kringlet, men et eller andet sted synes jeg også det lyder nærliggende med Anne KIRSTINE.

Med venlig hilsen Grethe.
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 27/10/2014 18:18
Margrethe bliver i 1796 gift med Thue Jensen fra Nørgaard i Snejbjerg. Thue har i nogle år gået hjemme på Nørgaard og passet gården sammen med sin tvillingebror og søsteren Maren der ejer gården. Men i en moden alder gifter han sig så og slår sig ned på et husmandssted i nærheden.

Fkt-1801; Snejbjerg - Sneiberg bye ; 62;
315; Thue Jensen; ; 42; gift,1; Mand / Huusmand med lidet jord og tømmermand
316; Anne Margrethe Jensdatter; ; 23; gift,1; Hans kone
317; Jens Thuesen; ; 4; ugift; Deres søn
318; Jens Christian Thuesen; ; 2; ugift; Deres søn
319; Kirsten Jensdatter; ; 48; enke,1; Konens moder
320; Søren Jensen; ; 15; ugift; Konens broder

Med til historien hører, at Thue havde en ældre halvsøster, der også hed Maren, der var gift med Christen Vestergaard i Gjellerup. Hun var hans tredie kone og han var angiveligt far til 18 børn.


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 27/10/2014 18:18
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
gglistrup
Medlemmer

Antal indlæg: 25
Bopæl:
Tilmeldt: 20.02.11
Lagt på d. 30/10/2014 12:21
Hej Arne!
Jeg har tænkt meget over Anne/Anne Kirstine.
Fandt skiftet der er på ialt, 6 folie sider, og har no_ 327. det går fra folie 564 til folie 569.
Jeg har og kan ikke læste det hele, men har stavet mig frem til et par ting.
- Skifte efter afgangne Jens Sørensen af Snejbjerg=Sogn og Bye, begyndt den 23. februar 1793 og afsluttet den 9. november 1799.

Følgende skifte og deling mellem Enken Kirstine Jensdatter og dennes i Ægteskab sammenavlede børn nemlig en søn Søren Jensen 10 år gammel og Tvende datter navnlig Margrethe 15 år og Anne Kirstine Jensdatter 7 år.
På børnenes vegne var mødt og tilfærde som formynder, morbroderen til afdøde,
Ole Jensen af Pugdal i Wildbjerg sogn.

På folie 567 læser jeg lidt nede: -
- Den 3. november Tilståes af Lars Thuesens.....
Ved forretningen var tilstede en antagen Land... Peder (Weirad) af Tørring, som fremlagde en skriftlig fuldmagt fra Thue Jensen i Snejbjerg, som nu er gift med den ene af døtrene navnlig Margrethe og den anden datter er død. Bemeldte fuldmagt fra Thue Jensen, der tillige er formynder for sønnen, blev modtaget til indlemmelse og luder således: -
Da Thue Jensen Sneibjerg er .... for den afdøde Jens Sørensen Westwrgaards barn af Snejbjerg, og da nu skiftet skal slettes i Ringkøbing, og det er mig ej muligt at møde bestemte dag den 9. dennes, altså give.....Peder (Veivad) min Fuldmagt at underskrive mit navn, som jeg vedstår som ...

Datum Snejbjerg 7. november=1799. Thue Jensen.

Jeg har læst i Snejbjerg K.B. døde 1793 på opslag 76:
- ......Datter gl.7 år samme dag-
Jens Westergård gl. 43 år begravet den 1. februar.

Jeg ser ikke Anne Kirstine som død i Snejbjerg K.B.
Kan det være hende der dør samtidig med faderen? - Ifølge skiftet må man antage at Anne Kirstine er død før 1800 og således ikke identisk med Anne Jensdatter da hun som bekendt bliver gift i 1806 med Sognefogedens søn i Gjellerup kirke.

Det var jo noget rigtig ØV. Men hvem er så min Anne Jensdatter?

Med venlig hilsen Grethe.
 
Forfatter RE: Hvordan og hvor søger jeg en ane?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 30/10/2014 23:58
Jeg mener det er "Clemends Datter", døbt 26 Mar 1786, der bliver begravet der.

Anne Kirstine må være død senere end faderen, men altså før 1799. Så hun kan altså godt skrives ud af historien.

Det er vist det man kalder "Gå tilbage til start"?


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 31/10/2014 01:34
hammerum-herred.dk  
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk