hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Ane Kirstine Sveigaard NEWS
Marianne Christensen
Medlemmer

Antal indlæg: 122
Bopæl:
Tilmeldt: 14.08.06
Lagt på d. 20/10/2014 17:08
I har kunnet læse historien om Ane Kirstines tragiske død her på siden. Inger og Svend Jensen havde afskrevet historien fra Herredsfogedens protokol tilbage i 2006.

Ane Kirstine døde i 1888 og efterlod 6 børn og en enkemand. En datter døde 3 mdr. efter moderen og en søn døde i 1891. Så var der 4 børn tilbage. Hvor blev de af?

Jeg har ledt - og mange har hjulpet. Vi fandt dem først som voksne. Gift og med deres egne nye familier.

Faderen Jens Peter Christensen stak af til USA - Ham fandt vi også og har i dag dejlig kontakt med hans nye familie overthere.

Men hvor var børnene fra han forlod dem, til de blev gift?

Det har jeg i dag fundet svaret på - altså 8 års søgen er slut.

De 3 blev alle afleveret på Tingskov Børnehjem i Gauerslund og er alle konfirmeret mens de boede der - Gauerslund kirkebog 1892-1901 opslag 110, 114 og 151.

Den 4. - min mands farfar, Laurids var plejebarn hos Abel Rasmussen og hans familie ved FT 1890 i Brande. Abel Rasmussen kom fra Hvejsel Sogn, hvor han var født 29. nov. 1834 – søn af gårdmand og sognefoged i Hvejsel, Rasmus Sørensen og Ane Johanne Jensdatter.

Ved den enes søns vielse, stod der hvor han var konfirmeret - og ja - det var noteret men ikke tjekket - det gjorde jeg så i dag og nu kan historien slutte.

Eller næsten - der må jo være journaler der kan findes? Ved nogen af jer, hvordan man gør det?

Dejlig mandag.

Mvh. Marianne Christensen


Med venlig hilsen
Marianne Christensen

Redigeret af Marianne Christensen d. 20/10/2014 17:15
www.marianne-christensen.dk  
Forfatter RE: Ane Kirstine Sveigaard NEWS
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 21/10/2014 23:25
Tak for beretningen. der er altid interessant når en linje kan afsluttes så at sige.

Mht. journaler er det nok kommunens arkiver du skal have fat i. Men der er vist meget forskellig i hvor høj grad de er afleveret og hvor de er afleveret. Måske skulle du prøve et lokalarkiv først. De ved da givevis ihvertfald lidt om børnehjemmet.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk