hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter aner i Ilskov
cecilia dalby
Medlemmer

Antal indlæg: 1
Bopæl:
Tilmeldt: 18.08.14
Lagt på d. 19/08/2014 14:50
Jeg forsker lidt på min mands släkt. Hans bedstefar hade en söster Ane/Anna Jensine Albertsen 1880-08-04 Öster Snede. gift med sadelmager P Nielsen födt i Örreog senare boende i Ilskov. Jeg ved kun at de boede der 1937. kan ikke finde dem i folketelling 1930 eller i döde. Er der nogen der muligtvis har nogen kendskap til denne familie? Jeg ved ikke om der fandtes börn. Vil gerne vide.

har ogseå et billede Erindring fra Ilskov 1938 . Jeg har ikke nogen navne på personerne.

M v h
Cecilia Dalby Pedersen
Kungälv Sverige.
 
Forfatter RE: aner i Ilskov
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 19/08/2014 15:06
Han dør 03 nov 1958 i Ilskov og hun dør 01 aug 1973 i Sunds.

De er begge begravet i Simmelkjær.
http://sepper.dk/simmelkaer/simmelkaer_visbilled.php?img=/simmelkaer/pics/PICT2983.jpg


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 19/08/2014 15:07
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: aner i Ilskov
Marit Andersen
Medlemmer

Antal indlæg: 23
Bopæl:
Tilmeldt: 25.10.05
Lagt på d. 25/08/2014 11:34
Jeg husker godt sadelmageren fra min barndom. Vi fik bl.a. lavet seletøj der. Jeg har spurgt min mor på 90, og iflg. hende havde parret kun en søn Karlo født i Simmelkær, hvor parret boede i mange år, før de kom til Ilskov. Karlo fik seks børn, tre sønner og tre døtre, som alle lever, så jeg kan give to navne, hvis du skriver til mig. De er vist født i Simmelkær. Sadelmageren lavede læderarbejdet på alterbænken i Ilskov Kirke. Anna Jensine døde på plejehjemmet i Sunds "Søglimt". Min mor vil nok være i stand til at give nogle navne på billedet fra 1938. Ellers prøv lokalarkivet i Sunds.
M.v.h. Marit Ørregaard Andersen
 
Forfatter RE: aner i Ilskov
asa
Medlemmer

Antal indlæg: 219
Bopæl:
Tilmeldt: 28.05.14
Lagt på d. 27/08/2014 11:35
Nulevende familiemedlemmer ved jeg ikke noget om, men slægten fra Bøgballe har jeg været i kontakt med - altså bagud.
Anna Jensine Albertsen var datter af Mads Christian Albertsen, men eftersom hun er søster til din mands bedstefar, har du sikkert styr på den direkte linie - ellers kan du se den her.
http://www.helverskov.dk/Larsen.web/per02568.htm

Et sted i rækken finder du Maren Christensdatter, som tilsyneladende (ikke 100% bevist) får et uægte barn med præsten på stedet Mathias Johansen Selmer - kaldet Margrethe. - men kig selv på det. Det kan være en anden Maren Christensdatter ?

http://sedler.dis-danmark.dk/wad/vis_sedler.php?page_id=15&id_nr=75726&sort=e&vis=2&navn=Selmer+Mathis+Johansen

Det er dog påfaldende, at præstens familie i så stort omfang er faddere ved efterfølgende barnedåber, og et sted bliver en datter opkaldt efter Helene Johanne Selmer.

God fornøjelse.

Mvh.
Annette
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk