hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Poul Poulsen og Tyge Pedersen
elThyge
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 15.10.06
Lagt på d. 27/10/2006 19:52
mit navn er Ejner Thygesen
jeg søger oplysninger om min farmor og farfars forfædre og færden.
i 1947 var jeg på besøg hos min farmoders "bror "Poul Povlsen og hustru Stine i Birk.
Jeg ved at der er en at en pige blev gift Zargo ? trigotage der var mange børn, de havde bibelnavne ,min farmoder er Else Marie Thygesen.
Min farfars far var Thyge Pedersen Ejendoms handler i Herning, købte Hernings holm og udstykkede den fra ca.1916-1919.
høre gerne fra nogle der ved noget om min familie
Ejner Tjygesen
H.C.andersensalle 10
6600 Vejen
54871612
Mail.ejnbir@tiscali.dk
 
Forfatter RE: Poul Poulsen og Tyge Pedersen
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 29/10/2006 23:13
Tekstilvirksomhenden du tænker på er uden tvivl "Sacho Strik", som i en del år hørte til blandt de lidt større tekstilvirksomheder her i området. Så vidt jeg ved eksisterer firmaet stadigvæk, men nu mest som en handelsvirksomhed.

Jeg kan også bekræfte, at Jens Thygesen sammen med sagfører Schmidt i 1912 købte de allerede dengang sørgelige rester af Herningsholm. Og at de i årene derefter bortsolgte de sidste rester af både jord og udhuse.

Egentlig smart nok. De kun 15 år gamle og meget store udhuse blev solgt til nedbrydning, sådan at køberne af jorden også kunne købe mursten og tømmer mv. til deres nye huse.!

Senere har det eneste tilbageværende af områdets eneste borg og områdets absolut største gods, nemlig hovedbygningen til Herningsholm, ført en meget omskiftelig tilværelse, men det er jo en anden historie.

Men derudover ved jeg desværre ikke meget om de personer du nævner. Jeg vil lige se, om jeg ikke i morgen kunne få tid til at snakke med Doris på lokalarkivet i Herning, hun ved en del om Hernings nyere historie.


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Poul Poulsen og Tyge Pedersen
elThyge
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 15.10.06
Lagt på d. 30/10/2006 16:33
Jeg er glad for du vil spørge på arkivet .jeg afleværede to malerier af Tyge pedersen og hans kone af andet ægteskab til herningsholm ,lederen var her i Vejen og hente dem .
I jeres tingbogsudskrifter har jeg fundet en del handler hvor Ty.Pe.med flere sælger jord fre Herningeholm.
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk