hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Tømrersvend Jens Albert Jensen og hustru
Aslaug Ruotsalainen
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.08.06
Lagt på d. 18/08/2006 22:15
Jeps hurraaaaa sikke en dag. Idag har jeg fået en bror samt fundet mine bedsteforældre, det sker vist kun een gang i livet...Ja min mor er den Ulla Jensen der som nævnt er født 17.september 1945 men fødselsdagene på de tre andre søskende hvoraf ihvertfald Erik er død ved jeg ikke. Jeg ved heller intet omkring Jens Albert (altså min morfar) samt Mariane Knudsine (min mormor).

Jeg håber I ikke syn's det er alt for træls at hjælpe mig for jeg påskønner det ualmindelig meget. Jeg er først liiige kommet på banen indenfor dette hersens slægtsforskning så al hjælp modtages med tak.

Er der mon nogen der ved noget om Jens Alberts "karriere" indenfor Herning Brandvæsen??? Eller f.eks hans og hustruens fødselsdage?? Evt.bryllupdage eller andre spændende anekdoter omkring vor slægt.

Alle ønskes en rigtig god dag og igen takker jeg dybt.


Med hjertelig hilsen
Aslaug Ruotsalainen
aslaugruotsalainen@gmail.com http://aslaugruotsalainen.dk  
Forfatter RE: Tømrersvend Jens Albert Jensen og hustru
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 19/08/2006 01:53
Jeg er egentlig lidt i tvivl om hvad jeg skal svare her.

Hvis du er 110% sikker på at det er den rigtige Ulla Jensen du / vi har fundet, så må det mest interessante lige nu vel være at finde forældrenes fødested og dato.

Og her mener jeg egentlig en henvendelse til Folkeregistret i Herning kommune må være vejen frem. Det er ikke noget jeg selv har erfaring med, men jeg mener at de har pligt til at forsyne dig - som direkte efterkommer - med de data de kan hive ud af folkeregistret. Dvs. fødselsdato og sted, evt dødsdato, tidligere bopæl osv.

Vi skal helst en generation længere tilbage, før vi kan begynde at søge i de store databaser.

Mht. søskende, så kan du måske ikke selv finde dem, idet disse oplysninger måske ikke er offentliggjorte. Men jeg har fødte i herning op til 1955, så jeg kan evt. slå det op. Men kun hvis du i forvejen kender en rimelig præcis dato.

P.S.
At han som tømrersvend har været hvad vi kalder "Frivillig Brandsvend" lyder absolut ikke usansynligt.

Dvs. han har til dagligt passet sit helt normale arbejde. Men han har haft en aftale med sin mester om, at hvis brandarlarmen lød, så måtte han smide hvad han havde i hænderne og straks begive sig til brandstationen.

Hermed ikke sagt, at det forholder sig sådan. Det kan jeg jo på nuværende tidspunkt ikke vide, men ganske mange brandsvende arbejdede på den måde (og sådan er det vist stadigvæk).


mvh, a.f.

Redigeret af feldborg d. 19/08/2006 02:01
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Tømrersvend Jens Albert Jensen og hustru
Hakon Jørgensen
Medlemmer

Antal indlæg: 8
Bopæl:
Tilmeldt: 18.03.06
Lagt på d. 22/08/2006 14:35
[


Hj.
ingen  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk