hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Igen igen Lundgård/Jensen....
Aslaug Ruotsalainen
Medlemmer

Antal indlæg: 17
Bopæl:
Tilmeldt: 16.08.06
Lagt på d. 17/08/2006 22:46
Er der nogle der kan bekræfte at min morfar arbejdede på brandstationen i Herning evt.kun som frivillig?? Det er ganske enkelt fordi jeg ikke kan forstå at deres 4 børn Ruth, Carlo, (Svend) Erik samt Ulla er født så forholdsvis sent. For Ulla Jensens vedkommende i 1945?? Men familiehistorien fortæller at Ullas mor døde i 1945 og netop hed Ane Marie Jensen?? Måske er det den forkerte familie Jensen men der er bare for mange ting der stemmer??

Der ligger nemlig et billede på www.herning-billeder.dk under søgeord "brandvæsen" hvor der sidder 5 mænd til møde og jeg mener at een af dem, den mørkhårede herre med briller er min morfar, men er det nu også den Hr.Enevold Jensen eller.....

Jeg takker sååååå meget for hjælpen...I skulle alle have en præmie...


Med hjertelig hilsen
Aslaug Ruotsalainen
aslaugruotsalainen@gmail.com http://aslaugruotsalainen.dk  
Forfatter RE: Igen igen Lundgård/Jensen....
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 18/08/2006 00:22
Nu begynder det for alvor at blive spændende.!

Der er ihvertfald eet eller andet der ikke hænger sammen.

Enevold Kjær Jensen og Anna Marie Lundgaard Jensen boede i Sdr. Lundgaard i Tjørring. Det forhindrer naturligvis ikke at han har haft een eller anden tilknytning til brandvæsenet i herning og derfor har været med til jubilæet.

Men de havde børnene: Børge Lundgaard Jensen [1912 - ] , Holger Lundgaard Jensen [1914 - ] , Svend Lundgaard Jensen [1916 - ] og Folmer Lundgaard Jensen [1918 - ]. Og det passer jo ikke med de børn du nævner.

Der er født een Ulla Jensen i Herning i 1945. Hun er født i Nørgaards allé 28 den 17 september 1945 som datter af tømrersvend Jens Albert Jensen og hustru Mariane Knudsine f. Madsen.

Så allerførst må vi lige have nogle kendsgerninger på bordet.

Hvem af de fire børn du nævner er din mor.?

Hvor og hvornår er hun født.?

Hvorfra stammer oplysningerne om forældrenes navne mv.?

Har du konkrete fødselssteder og datoer på alle fire børn.?


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk