hammerum-herred.dk
Navigation
Gæster
Forside
Kirkebøger
Batch-Numre
Andre nævnelser
Skifter
Tingbøger
Fast ejendom
Lægdsruller
Familiestof
FS / AO / Wiberg
Kommunalstof
Andre kopier
Slægtstavler
Borris Seminarium
Andre afskrifter
Skat
Artikler
Fotoalbum
Gravsten
Links
Bøger
Søg
Søg i debatforum
Slægtsbøger
Forumindlæg
Se indlæg
hammerum-herred.dk | Forum | Efterlysninger
Forfatter Niels Carl Andersen født ca. 1837 i Holdflod, Nøvling.?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 08/08/2005 00:19
Nedenstående er modtaget fra Carl Kofoed Christensen:

Hej Arne Feldborg! Kan jeg komme med et problem her på din meget fine side? Min kones tipoldeforældre er Anders Madsen i Holflod gift med Mette Kirstine Jensdatter fra Gertrudbæk i Tvis. Jeg har ca. 270 af deres efterslægt.

Deres yngste søn er jeg begyndt på, Niels Carl Andersen, men han findes ikke født i kirkebogen. Ej heller hans kone, Ane Catrine Carlsen, født ca. 1841 datter af Carl Christian Eiler og Karen, der flyttede fra Aulum til Nøvling, er i kirkebogen. Deres vielse omkring 1862 er der heller ikke.

De blev gårdmandsfolk i Tulstrup, Ikast og fik 2 børn før han døde. Er det præstens glemsomhed eller hvad? Jeg kommer ikke så tit til Viborg p.t.

Hilsen Carl K.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Niels Carl Andersen født ca. 1837 i Holdflod, Nøvling.?
feldborg
Super Administrator



Antal indlæg: 3531
Bopæl:
Tilmeldt: 26.06.05
Lagt på d. 08/08/2005 00:54
Carl Christian Eiler er jo søn af den halvskøre Aulumpræst Hans Eiler. Denne præst har være behandlet flere gange i forskellige fora, så på dette tidtpunkt af døgnet bare lige en enkelt kommentar. Forhåbentlig kan andre suplere.

Ane Catrine Carlsen står i fkt 1845, 50, 55, 60 og 80 noteret som født i Nøvling, og iflg. kirkebogen for Nøvling er hun født 25 april 1841, hjemmedøbt 12 maj og fremstillet den 6 juni:
http://hammerum-herred.dk/mkort/vis_bog.php?nr=33&dir=513c-09


mvh, a.f.
hammerum-herred.dk  
Forfatter RE: Niels Carl Andersen født ca. 1837 i Holdflod, Nøvling.?
beskpe
Medlemmer

Antal indlæg: 67
Bopæl:
Tilmeldt: 29.06.05
Lagt på d. 05/10/2005 09:10
Jeg har sendt Carl en 3 generationers efterslægt - det er jo min kones "Møller" gren !
Jeg har iøvrigt også en del forslægt, hvis du skulle være interesseret i sammenligninger ?

Feldborg skriver om den "halvskøre" Aulumpræst, det er jeg stødt på flere gange før, og præstehistorien er heller ikke særlig blid ved ham - men kan man finde "historierne" et sted ?

mvh Bent Skaarup Pedersen
 
Copyright © 2004 by a.f.
webmaster@dis-danmark.dk